נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

שמעתם כבר על VR ו- AR?

לטייל מבלי לצאת מהבית, ללכת ברחוב ולקבל הכוונות מתמרורים שמוקרנים על גבי המדרכה – אלו הם רק חלק מהדברים שיתאפשרו בעתיד ע"י מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR). בואו נכיר ונלמד מהם ומה ההבדלים ביניהם.

מערכת פלאפון | 06/06/17 | 09:08 | זמן קריאה: 2 דקות

מציאות מדומה (Virtual Reality, או בקיצור VR) היא הדמיה של סביבה וירטואלית באמצעות מחשב טלפון סלולרי המקנה למשתמש בה תחושה כאילו הוא נמצא ממש באותה מציאות ולא משתמש במחשב. השימושים העיקריים של המציאות המדומה הם בעיקר לצורכי בידור, אימון ולימוד. בשנים האחרונות הפכה טכנולוגיית ה - VR לנגישה מאוד, וניתן לחוות אותה באמצעות משקפיים שמתחברים לטלפון הסלולרי, או באמצעות קונסולה עם משקפיים מיוחדים שמתחברים ישירות אליה.

כאמור, ה - VR משנה את צריכת הבידור שלנו בכך שצופה בסרט, למשל, יכול להרגיש כאילו הוא נמצא בתוכו ואף לוקח בו חלק פעיל. הדבר נכון גם לגבי משחקי מחשב, שבהם יכול המשתמש להרגיש כאילו הוא מתהלך ממש במשחק וחי בעולם הווירטואלי שלו. מבחינת אימון, המציאות המדומה מאפשרת למשל לטייסים לחוות טיסה ולהטיס מטוס מבלי לקום מהכיסא, מה שהופך את חווית האימון לקלה ואף לבטוחה מכיוון שהטייסים לא מסתכנים בטיסה אמיתית. בנוגע ללימוד, ניתן ליצור הדמיה של כל דבר, החל מגוף האדם וכלה בחלל, וכך ניתן "לסייר" בהם ולהכיר אותם תוך מבט מעמיק.

 VR ו- AR

בניגוד למציאות המדומה, המכניסה את המשתמש לסביבה מלאכותית במאה אחוז, המציאות הרבודה (Augmented Reality, או בקיצור AR) משתמשת בסביבה האמיתית של המשתמש, מכניסה אליה ומציגה בה אלמנטים וירטואליים שונים שמתמזגים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי. דוגמה לכך היא משחק הפוקימון גו: המשתמש נמצא בסביבה האמיתית שלו, אך הפוקימונים הוירטואליים שעליו לתפוס נמצאים ומוקרנים בזמן אמת במקום בו הוא נמצא. פירוש הדבר הוא שאם ב-VR המשתמש מתנתק לחלוטין מן המציאות הממשית שלו ומהעולם האמיתי ונכנס למציאות מדומה, ב-AR המשתמש נמצא במציאות הממשית, ממשיך להיות כרגיל בעולם האמיתי וממשיך לקיים איתו אינטראקציה.

ל-AR ישנם שימושים רבים ומגוונים ביניהם בידור, רפואה, ניווט, פרסום, תרגום ועוד. המציאות הרבודה מאפשרת, למשל, להציג ברחוב בזמן אמת חיצי הכוונה למקום מסוים אליו רוצים להגיע, "להקרין" מפת דרך על שמשת הרכב, להציג תקצירים מוויקיפדיה וביקורות של מבקרים אחרים אודות אתר תיירותי מסוים, ועוד. בנוסף, מתאפשר תרגום בזמן אמת של שלטים, שמות של חנויות ועוד – כל זאת בזמן אמת ובהתאם לשפתו של המשתמש. בתחום הרפואה ניתן למשל להקרין צילום רנטגן של מנותח בזמן הניתוח, ובכך להקל את עבודת המנתח, ובתחום הפרסום ניתן למשל להקרין פרסומות על כר הדשא במשחקי כדורגל, טכנולוגיה שבה משתמשים גם היום. 
 



כפי שניתן לראות, השימושים ב - VR וב - AR הם רבים ומגוונים, ואין ספק כי ככל שיעבור הזמן והטכנולוגית הללו יתפתחו הן יחדרו לחיי היומיום שלנו ויהפכו לחלק בלתי הפיך מהם, הן בתחום הבידור והן בתחומים אחרים שיכולים לשנות את חיינו לחלוטין. 

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי