נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

מערכת "מסר אישי"

מערכת "מסר אישי" של פיקוד העורף הינה מערכת חדשנית
המאפשרת הפצת התרעות חירום באמצעות הרשת הסלולרית
כאמצעי התרעה משלים למערך הצופרים הקיים.


ההתרעה הסלולרית מופצת תוך שניות ספורות לאזורים המוגדרים על ידי פיקוד העורף בעת הצורך.
קבלת ההתרעה הסלולרית אינה כרוכה בדמי תשלום כלל.
הטכנולוגיה שנבחרה למימוש היכולת הינה Cell Broadcast (הפצה מבוססת תאים סלולריים) השונה במהותה מהודעות SMS.


טכנולוגיה זו, ממוענת רק לתאים הסלולריים הנמצאים באזור ההתרעה.

כיצד נראית התרעה סלולרית?
קיימת שונות ביחס לתכונה בין המכשירים הסלולריים השונים. בחלק מהמכשירים תתפרץ ההודעה כולה למסך עם צליל מיוחד, בחלקם יופיע חיווי בלבד עם צליל דמוי SMS.

1. מה נדרש לעשות בכדי לקבל התרעה סלולרית?
קבלת התרעה סלולרית ממערכת "מסר אישי" תתקבל רק אם ,המכשיר הסלולרי בו הנך מחזיק/ה תומך בתכונה זו ומוגדר כראוי.
הגדרות תכונת Cell Broadcast בדרך כלל מופיעות בסמוך להגדרות של "הודעות" (Messaging) ונקראת בשמות שונים במכשירים שונים כגון "הודעות מידע", "הפצת שידורים", "CB" ועוד
או בהגדרות המכשיר ב"מרכז העדכונים".

2. אני לא מעוניין לקבל התרעה סלולרית, מה עלי לעשות?
מערכת "מסר אישי" הינה מערכת מצילת חיים שנועדה לתת התרעה משלימה בנוסף למערך צופרים ומוצעת לאזרחים בחינם כשירות של פיקוד העורף. עם זאת, ניתן לבטל את הפעלת ההתרעה במכשיר הסלולרי בלחיצת כפתור במסך ההגדרות.
במצב זה לא תופענה התרעות כלל במכשיר למרות שתשודרנה ע"י פיקוד העורף.

3. למה קיבלתי התרעה סלולרית מספר פעמים?
מערכת "מסר אישי" תוכננה כך שכל הודעה שיוצאת מהמערכת תשודר מס' פעמים בפרק זמן קצוב ומוגדר. ההגדרה הזו נועדה להגדיל את הסיכוי שמספר האנשים שיקבלו את ההתרעה באזור ההפצה יהיה מרבי. כל הודעה שנשלחת ממערכת "מסר אישי" מגיעה למכשיר עם זיהוי הודעה, המכשירים הסלולריים צריכים לחסום הודעות כפולות בעלות אותו זיהוי, אך בחלק מהמכשירים שירות זה לא מוגדר לפי התקן והם לא מסננים את ההודעות החוזרות. לכן יתכנו ויתקבלו מספר הודעות.

4. למה לא קיבלתי התרעה סלולרית?
תתכנה מספר סיבות מדוע לא התקבלה ההתרעה הסלולרית:
א. תמיכה חלקית של המכשירים הסלולריים – כיום לא כל המכשירים תומכים בתכונה זו.   לדוגמא מכשירי iPhone s4 ומטה, חלק מדגמי Nokia, מירס ומס' דגמים של יצרנים נוספים. פיקוד העורף צופה כי עם הגברת המודעות בארץ ובעולם תיתמך התכונה בכל המכשירים החדשים.
ב. קיימים מס' דגמים ספורים בדור 2 בהם שירות ההתרעה הסלולרי מבוסס טכנולוגיית Cell Broadcast  לא נתמך במלואו . פיקוד העורף פועל בימים אלו להרחיב את קיום התכונה במכשירים בארץ.
ג. הגדרה לקויה של התכונה במכשיר הסלולרי – יש "לפתוח" את התכונה במכשיר הסלולרי ולהגדיר אותה.
ד. תיחום ההתרעה – ההתרעות הסלולריות הינן ממוקדות לאזור ההתרעה בלבד ותחומות בזמן. מכשירים שאינם בתחום הגיאוגרפי המוגדר להתרעה או שלא שהו בעת הפרק הזמן המוגדר לא יקבלו את ההתרעה.
ה. מכשירים כשרים אינם תומכים היום בתכונת ה-cellbroadcast בשל חסימת הגישה אל המכשיר.
ו. כאשר המנוי נמצא באמצע שיחה או בגלישה סלולרית, לא תתקבל הודעת ההתרעה.
ז. מכשיר שנרכש בחו"ל לא מיועד לעבוד בישראל לפי הרגולציה, לכן יתכן ולא יתמוך בCell Broadcast.
ח. תקלה במכשיר – במקרה זה יש לפנות לספק המכשיר בכדי לקבל את שירות התיקונים המתאים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאתר פיקוד העורף https://www.oref.org.il

אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי