נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

פייסבוק ניוז: שירות חדשות מותאמות אישית ממקורות אמינים 

פייסבוק משיקה פייסבוק ניוז, אזור באפליקציה שיוקדש לצריכת תוכן מגופי תקשורת אמינים, בהתאם להעדפה האישית של כל משתמש. היכנסו לאתר פלאפון לקבלת מידע נוסף.

מערכת פלאפון | 16/12/19 | 14:30 | זמן קריאה: 2 דקות

בעידן הרשתות החברתיות שבו גולשים רבים צורכים חדשות באופן עקיף, בין אם על ידי פוסטים שהם מקבלים מחברים ובין אם דרך מידע שעולה בעמודי גורמים לא רשמיים, ה"פייק ניוז" הוא כבר מזמן לא תופעה שולית. ידיעות שקריות, מידע שגוי או תמונות שמוצמדות לטקסט לא רלוונטי, הפכו לדבר שכולנו מקבלים באופן כמעט יומיומי, בין אם בפייסבוק או בווטסאפ. חלק המשתמשים אמנם למדו להיזהר ולכן קוראים את המידע שמגיע אליהם בביקורתיות, אבל ישנם גם לא מעט שמאמינים למידע שמתברר כשקרי ואפילו מפיצים אותו הלאה. לאחרונה הצהירה פייסבוק על כוונתה להילחם בתופעה.

הביקורת הקשה שהופנתה כלפיה כתוצאה מהמצב הנוכחי, לצד ההכרזה על כך שלא תבדוק מידע שישותף במודעות פוליטיות שיעלו בה לקראת הבחירות לנשיאות בארצות הברית, גרמו לחברה לנסות טקטיקה חדשה. ברשת החברתית החליטו להילחם במידע השקרי על ידי איזון שלו עם מידע אמין ומבוסס, באמצעות השקה של אזור חדש ונפרד באפליקציה, ללא קשר לניוז פיד שכולנו מכירים.




אילו חדשות מעניינות אותך?

המטרה של "פייסבוק ניוז" היא לאפשר לכל משתמש לצרוך תוכן עיתונאי מבוסס, מכלי תקשורת ועיתונים שסווגו כאמינים ובהתאם להעדפות של כל משתמש ולנושאים שמעניינים אותו. כך שאם עד היום לא הייתם בטוחים במקור של הידיעות שמגיעות אליכם, בקרוב תוכלו לקבל גישה לכל הסיפורים שרלוונטיים לכם מבלי לעזוב את האפליקציה של פייסבוק. או במילים אחרות, לשלב בין החוויות האישיות שלכם ושל חבריכם לבין הדיווחים החדשותיים שמעניינים אתכם.

התוכן שיוצג לכל גולש יתבסס בין היתר על ידי התאמה בין הידיעות שהגולש בחר לקרוא והעמודים שהוא עוקב אחריהם. בנוסף, כל גולש יוכל גם לבחור לבד בתחומים שמעניינים אותו, למשל, בריאות, ספורט, כלכלה, ובנוסף גם לבחור להימנע מחשיפה לתחומים או למפרסמים שונים. כדי לא לפספס את מה שהכי חם בכל יום, "פייסבוק ניוז" תציג גם סיפורים יומיים, שיכללו בעיקר נושאים חדשותיים, תחקירים וכדומה. מי שמנוי לאתרי חדשות שונים בתשלום וחושש שיפסיד את התוכן ששילם עליו, יוכל לבצע סנכרון בין פייסבוק לבין אותו אתר כדי להמשיך ולקרוא את כל התוכן באופן חופשי גם דרך "פייסבוק ניוז".

מדובר בשיתוף פעולה בין פייסבוק לבין העיתונים וגופי התקשורת שייקחו חלק בפרויקט, כאשר בפייסבוק הדגישו שאת התכנים שיוצגו לגולשים יבחרו עיתונאים ועובדים אנושיים ולא תוכנות אינטליגנציה מלאכותית. המטרה היא להיעזר בצורת העבודה הזו כדי לאפשר שיתוף של תוכן איכותי ומגוון, הן ברמת הנושאים והן ברמת ייצוג דעות כמה שיותר נרחב.

בקרוב אצלנו?

מתכננים להתחיל לצרוך את החדשות שלכם בצורה אחרת? תאלצו לחכות עוד קצת. מאחר ש"פייסבוק ניוז" רק יצא לדרך ונמצא בשלביו הראשונים, כרגע הוא זמין באופן מצומצם למשתמשים בארצות הברית. בהמשך, לאחר שיתברר כי הוא אכן מצליח למלא את תפקידו באופן המיטבי, ישוחרר גם למשתמשים נוספים. משתמשים שחשופים אליו כיום כבר יכולים למצוא בו ידיעות מגופי תקשורת גדולים ביניהם טיים, הניו יורקר והוול סטריט ג'ורנל, וגם מכלי תקשורת מקומיים של הערים הרלוונטיות להם, כמו שיקגו, בוסטון וניו יורק. במדינת חדשות כמו שלנו, השינוי של פייסבוק שעתיד להגיע גם לישראל, ישנה את חוקי המשחק.


 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי