נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

הטרנדים החמים בעולם הדיגיטלי - למה לצפות ב-2019 

אתם מוזמנים להכיר קצת יותר מקרוב את הטרנדים הדיגיטליים שיהפכו את השנה שלפנינו למתקדמת ומעניינת יותר. לחלק כבר נחשפנו במהלך 2018, אך ישנן גם מספר הפתעות.

מערכת פלאפון | 03/02/19 | 14:36 | זמן קריאה: 2 דקות
 
השילוב בין התפתחויות טכנולוגיות, צרכים חדשים של המשתמשים בהן ועסקים שמשפיעים ומושפעים מהן, מוביל מדי שנה להיווצרותם של טרנדים פורצי דרך. 2019 מעניקה הזדמנות נוספת להתבונן קדימה, במטרה להיערך למה שצפוי לעצב את העולם הדיגיטלי בתקופה הקרובה. בסעיפים הבאים אתם מוזמנים להכיר קצת יותר מקרוב את הטרנדים הדיגיטליים שיהפכו את השנה שלפנינו למתקדמת ומעניינת יותר. חלק מהמגמות הן תוצר של שינויים שכבר נחשפנו אליהם במהלך 2018, ואחרות הן הפתעות שמכינות לנו ענקיות הטכנולוגיה. 
 
1. גודל מסך הסמארטפון יעבור שינוי משמעותי – אם עד היום אחת מהשאלות שנלוותה לרכישת סמארטפון נגעה לגודל המסך שלו, ב-2019 אנחנו הולכים להיחשף לסמארטפונים בעלי מסכים מתקפלים שיהפכו את השאלה הזו לפחות רלוונטית. בסמסונג כבר העניקו הצצה למכשיר המסקרן שעבדו עליו בארבע השנים האחרונות, הראשון  מסוגו שמיוצר בחברה – בעל מסך בגודל 7.3 אינץ' שמזכיר טאבלט, שמתקפל לצורת ספר כדי להציג מסך קטן יותר בגודל 4.5 אינץ'. 
 
מכשירים מתקפלים יאפשרו לבעליהם לעבור בין צפייה בסרטים במסך הגדול לבין מטלות יומיומיות במסך הקטן, והכל בפעולה פשוטה. יצרנים נוספים כבר פועלים במרץ ליצירת סמארטפונים מתקפלים, כאשר לפי השמועות גם Xiaomi, LG ו- Huawei עובדות על המכשירים שלהם. 
 
2. רבדים נוספים יתווספו לכל יציאה מהבית – להבדיל ממציאות מדומה שמחליפה לחלוטין את העולם שלנו, המציאות הרבודה (AR) מוסיפה לו שכבות וירטואליות שמשתלבות במה שאנחנו רואים מבלי לנתק אותנו מהמציאות המוכרת. האפקטים של אינסטגרם וסנאפצ'אט למשל, הם דוגמה מוצלחת לטכנולוגיית ה-AR שכולנו כבר התרגלנו אליה. ובקטגוריית המשחקים אי אפשר להתעלם מה-Pokemon Go, שאיפשר לצאת לצוד פוקימונים שנגלו לפנינו רק כאשר הסתכלנו על מסך הסמארטפון. 
 
בעתיד הקרוב נתחיל לראות את ה-AR מוסיפה רבדים חדשים גם בתחומים נוספים. אפליקציות ניווט לדוגמה, יציגו סימני דרך שישתלבו על גבי מסך הסמארטפון עם המדרכה עליה אנו צועדים, כדי שלא נצטרך יותר "לתרגם" את מה שאנחנו רואים במפה אל המסלול שמולנו. פיצ'רים נוספים יוכלו לשמש אותנו בביקורים בחנויות, באמצעות הדמיית תלת ממד של המוצרים שעל המדף או של הבגדים שעל הקולבים. 


 
3. הצ'אט בוטים יהפכו למתוחכמים יותר – גולשים מגיעים לכל שיחה ברשת עם ציפיות גבוהות, בין אם הם זוכים למענה אנושי או לכזה שניתן על ידי צ'אט בוט. אם בעבר צ'אט בוטים השיבו באופן כללי ולעתים לא בהכרח תואם למידע שהגולשים הזינו, חווית המשתמש שהם מעניקים כיום כבר נראית אחרת. תהליכי עיבוד שפה וניתוח דפוסי התנהגות של משתמשים ברשת, שמתאפשרים באמצעות כלים מבוססי בינה מלאכותית (AI), מצליחים לנתק את הצ'אט בוטים מחבלי הלידה שליוו אותם בסיבובים הראשונים שלהם.
 
כתוצאה מכך, הצ'אט בוטים מתחילים להעניק תשובות לשאלות מורכבות, ודרכי התגובה שלהם מתוחכמות בהרבה. המטרה בשנה הקרובה היא להמשיך להיעזר בהם לצורך הובלת שינויים משמעותיים בתעשיית השירותים שניתנים לצרכנים ברשת – החל מהזמנת פיצה ועד לסיוע בגיוס לעבודה. 
 
4. בלוקצ'יין יעזור לאבטח מידע אישי – גניבת מידע רגיש היא איום שהולך וגדל בעולם המודרני. אחת מהדרכים הנפוצות של האקרים לקבל גישה לנתונים פרטיים ששמורים בסמארטפונים למשל, היא ניצול פרצות אבטחה באפליקציות שמורידים המשתמשים. ההגנה על המידע הזה הולכת להשתפר משמעותית במהלך 2019 בעזרת הצפנת נתונים באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין. 
 
בלוקצ'יין היא מערכת שמאפשרת פעילות עסקית באינטרנט באופן מאובטח, ללא צורך בפיקוח חיצוני של ישות מרכזית כלשהי. היא החלה כתשתית טכנולוגית למטבעות דיגיטליים, ובהמשך גילו חברות שונות את יעילותה גם בתחומים נוספים. תשומת הלב שתוקדש בשנה הקרובה לפיתוח תחום הצפנת הנתונים באפליקציות באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין, צפויה למעשה להפוך את היכולת לפרוץ אותם לבלתי אפשרית. 
 
5. האינטרנט של הדברים יקיף תחומים נרחבים יותרהאינטרנט של הדברים (IOT) הפך בשנה האחרונה ממונח מעורפל למציאות יומיומית שמקיפה אותנו, כאשר במהלך 2019 כבר נזכה לראות יותר ויותר מוצרים שמשתמשים ברשת בלעדינו. ממצב בו היינו הגולשים היחידים, נעבור לזירה בה כמות המידע שיועבר והנתונים שיעובדו בזמן אמת יגדלו משמעותית. 
 
כתוצאה מכך לא רק הטלוויזיות החכמות ושואבי האבק הרובוטיים שלנו יקבלו ויעבירו מידע, אלא גם מערכות גדולות בהרבה. ערים חכמות וכלי רכב אוטונומיים יזכו אף הם לדחיפה משמעותית, בדרך למציאות בה ניתן יהיה לקבל מידע ולשלוט באינספור מכשירים ומערכות מפותחות מרחוק. 


 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי