נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

טסים לחו"ל? אתם חייבים לקרוא את זה

לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שהטלפון הסלולרי או המחשב האישי שלהם נגנב או נפרץ, מה שחשף את המידע שלהם (לפעמים אף מידע אינטימי) לעיני כל ואפשר לעשות בו שימוש לרעה. אל תגידו "לי זה לא יקרה"  - כך תגלשו בחו"ל בצורה בטוחה.

מערכת פלאפון | 26/04/18 | 18:22 | זמן קריאה: 2 דקות

אנשים רבים שנוסעים לחו"ל מתכננים את הטיול, אורזים מזוודה וגם לוקחים איתם את הסלולרי כדי שיוכלו להתחבר שם לרשתות WiFi חינמיות, בלי לדעת שפעמים רבות אות רשתות חינמיות הן פחים שטמנו להם האקרים שרק מחכים לגנוב להם נתונים מהמכשיר ובמקרים אחרים להתקין להם בו וירוסים. כך תגלשו בחו"ל בבטחה:

הגדירו סיסמה לטלפון הסלולרי
הגדרת סיסמה לטלפון הסלולרי יכולה להיות מעיקה לפעמים, כך שבכל פעם שרוצים להשתמש בטלפון צריך להקיש אותה. אמנם, שווה להשקיע כמה שניות בכל פעם מכיוון שאיבוד הסלולרי בחו"ל, באזורים שאינכם מכירים ובמקרים רבים עם שפה זרה שאינה מוכרת לכם מקשה על איתור הטלפון, וללא סיסמה שתגן עליו המידע שלכם (גם מידע רגיש כגון סיסמאות) יהיה חשוף לעיני הגנב.

שליטה מרחוק
אם חלילה נגנב לכם הטלפון הסלולרי ולא הגדרתם לו סיסמה, לא מאוחר מדי. מכשירים מסוג אייפון מאפשרים לכם לדעת היכן נמצא המכשיר שלכם, להגדיר לו סיסמה גם אחרי שנגנב, לגרום למספר הטלפון שלכם להופיע על המסך במקרה שאדם טוב לב מצא את הטלפון שלכם ואף למחוק ממנו את כל הנתונים מרחוק. הדבר אפשרי גם במכשירים מסוג אנדרואיד אך לשם כך נדרשות אפליקציות ייעודיות..

אל תתחברו לכל רשת Wifi
בין אם רוצים להעלות תמונות לפייסבוק, להתעדכן במיילים או לדבר בווטסאפ עם המשפחה והחברים בארץ, לשם כך צריך אינטרנט. במקומות מסויימים בחו"ל הגלישה באינטרנט אלחוטי (WiFi) עולה כסף, ולכן רשתות חינמיות תמיד קורצות ונראות אטרקטיביות. יחד עם זאת, יש לשים לב כי רשתות ציבוריות של אינטרנט אלחוטי יכולות להוות במקרים מסוימים מלכודת מבלי שתהיו מודעים לכך, ומידע רגיש שלכם כגון סיסמאות ופרטים אישיים יכול ליפול לידיים הלא נכונות. הקפידו להתחבר רק לרשת אינטרנט אלחוטי שאתם מכירים וסומכים עליה.

רשת אלחוטית

שמרו על המכשירים האלקטרוניים שלכם
אם אתם שומרים מידע רגיש על המחשב האישי או על הטלפון הסלולרי, הקפידו לשמור עליהם מכל משמר. אל תשאירו את המחשב או הטלפון ללא השגחה במקומות ציבוריים, הקפידו לקחת אותם איתכם ולא להשאיר אותם לבד בשום צורה, ואם מדובר במידע רגיש במיוחד אפשר לשמור את המחשב האישי בכספת במלון, על כל מקרה שלא יהיה.

מנעו מהאפליקציות לעדכן את עצמן אוטומטית
אפליקציות רבות בסלולרי נוהגות לעדכן את עצמן באופן אוטומטי ע"י חיבור לאינטרנט, ובכך נעשה שימוש בחבילת הגלישה שלכם מבלי שביקשתם או הייתם מודעים לכך. בנוסף, הודעות דחיפה (Push notifications) נוגסות גם הן בחבילת הגלישה, ולא תמיד יש בהן צורך. לפני הנסיעה לחו"ל, הגדירו שאפליקציות לא יכולות להתעדכן לבד ובטלו את האופציה להודעות דחיפה. תוכלו לחסוך כך מאות ואף אלפי שקלים.

חבילת גלישה ושיחות לחו"ל
עם פלאפון חו"ל תגלשו ברשת הבטוחה ביותר כמו בארץ. בחרו את החבילה המתאימה ביותר בשבילכם.


 
תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי