נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

האם Faceapp ואפליקציות דומות באמת מסוכנות עבורנו? 

בעבר כבר התרחשו מקרים רבים בהם אפליקציות זדוניות הצליחו לחמוק מתחת לרדאר של גוגל, עלו לחנות האפליקציות הרשמית והזיקו למשתמשים שונים, אז מאילו כדאי להמנע?

מערכת פלאפון | 04/08/19 | 16:55 | זמן קריאה: 2 דקות
 
ריבוי המקרים של אפליקציות תמימות שהתבררו כתוכנות זדוניות, העלה את השאלה איך יודעים איזו אפליקציה להוריד ומאיזו להימנע. הטיפים הבאים יעשו לכם סדר לפני ה-Faceapp הבא
 
אם בימים האחרונים בדקתם איך תיראו בעתיד הרחוק, אתם לגמרי לא לבד. אפליקציית Faceapp, שמאפשרת לבעלי סמארטפונים להעלות תמונות במטרה לגלות איך נראית הגרסה המבוגרת שלהם, הצליחה למשוך סקרנים רבים שלא יכלו לוותר על החוויה. עם זאת, לצד מי שנהנו מהתענוג ובחנו את עצמם כפנסיונרים, היו גם כאלה שטענו שהאפליקציה פחות תמימה מאיך שהיא מציגה את עצמה. 
 
עד כמה אתם מכירים את האפליקציות שלכם?
 
כל אפליקציה שאנו מורידים מגיעה עם הרשאות מסוימות, כמו למשל גישה לספריית התמונות או למיקום שלנו, שמיועדות לאפשר לה לעבוד בצורה תקינה. ההיגיון שעומד מאחוריהן הוא שללא גישה למצלמה לא נוכל לצלם וללא אישור מיקום לא נוכל לנווט מנקודה לנקודה. החשש של חלק מהמשתמשים מפני חופש הפעולה שמוענק לאפליקציות, נובע מהעובדה שקיימות לא מעט פרצות אבטחה שאפליקציות יכולות לנצל, לצד גישה למידע רגיש שלא תמיד יש בה צורך. 
 
בעבר כבר התרחשו מקרים רבים בהם אפליקציות זדוניות הצליחו לחמוק מתחת לרדאר של גוגל, עלו לחנות האפליקציות הרשמית והזיקו למשתמשים שונים. ברשימה הארוכה נמצאת בין היתר שורת אפליקציות זדוניות שהופצו כמשחקים תמימים, וכאלה שהשתמשו בהרשאות שניתנו להן כדי לקרוא סיסמאות שנשמרו על המכשיר. פייסבוק הזהירה את משתמשיה בעבר מפני האפליקציה הפופולארית MyPersonality, שרבים התקינו כבר לפני שנים והתברר רק בדיעבד שהמידע שהיא קיבלה עליהם – כמו גישה לפרטים אישיים ולרשימת החברים – הועבר לגורמים לא ידועים.
 
המאגר של Faceapp
 
במקרה של  אפליקציית Faceapp, החשש של משתמשים נבע מהשימוש שהיא עושה בהרשאות אותן היא מקבלת. מאחר שהחברה שמאחורי Faceapp ציינה שהיא מעלה את התמונות לשרתים חיצוניים, החשש העיקרי היה שהיא מתכננת לאסוף אותן במטרה ליצור על בסיסן מאגר לזיהוי פנים או למכור אותן לגורמים נוספים. החברה שעומדת מאחורי האפליקציה עצמה היא חברה רוסית, כך שהיו גם מי שהביעו דאגה מכך שממשלת רוסיה תזכה בגישה למאגר – אם יוקם. 
 
בעידן בו שאלת הפרטיות שלנו עולה בכל פעם מחדש, המקרה של Faceapp הוא רק אחד מבין מקרים רבים שמעוררים דאגה בקרב הציבור הרחב. משתמשים רבים אינם מרוצים מכך שהתמונות שערכו מועלות לשרתי החברה ובמציאות של היום, קל להבין אותם. חשוב לזכור שמידע שנאסף על משתמשים לא נמחק כאשר הם מחליטים למחוק את האפליקציה. כל תמונה שנאספת והפרטים האישיים שנחשפים בה אודות כל משתמש, יכולה להישמר ולעבור הלאה הרבה אחרי שהוא כבר ישכח מהאפליקציה עצמה.

 
נערכים לאפליקציה הבאה
 
Faceapp העלתה לכותרות בעיה נפוצה מהשנים האחרונות, שקשורה לקלות בה בוחרים משתמשי סמארטפונים להוריד אפליקציות חדשות. עם זאת, החדשות הטובות הן שישנן דרכים רבות שמאפשרות להתגונן מפני כל אפליקציה. אלה הדרכים שיאפשרו גם לכם להימנע ממפגש עם אפליקציות זדוניות:
 
1. עברו על רשימת ההרשאות – אל תאשרו אוטומטית כל הרשאה שהאפליקציה מבקשת. עיינו בהרשאות והחליטו אם מה שנדרש נשמע לכם הגיוני. משחק שמבקש הרשאה לבצע שיחות מהמכשיר שלכם למשל, עשוי להיות פחות תמים ממה שאתם עשויים לחשוב.
 
2. קראו מה חושבים עליה אחרים– למרות שגם הורדת אפליקציה מחנות אפליקציות רשמית היא לא פתרון לכל בעיה, היתרון הוא ביכולת להיות חשופים למגוון רשמים של משתמשים אחרים. אפליקציות שזוכות לדירוגים נמוכים מחייבות עיון בביקורות שלהן, וזה עשוי להיות גם המקום להבין אם הן איטיות, לא מועילות או מסוכנות.
 
3. אל תסתפקו בשם של האפליקציה – רבים מאיתנו מחפשים מראש אפליקציות מוכרות, אבל עלולים להוריד בדרך אפליקציה בעלת שם דומה. קראו גם את שם החברה שעומדת מאחוריה, כדי להבין אם מדובר באפליקציה שחיפשתם או בחברה (ובאפליקציה) שונה לגמרי.
 
וכמובן, אל תשכחו להגן על המכשיר שלכם. השתלטות של וירוסים או תוכנות זדוניות היא לא תרחיש נדיר. גם פרטים אישיים כמו סיסמאות או כרטיסי אשראי, עלולים להגיע לכתובת הלא נכונה. התוכניות המתקדמות של Pelephone Cyber, שנועדו בדיוק למצבים שכאלה, יאפשרו לכם לגלוש בבטיחות מכל מקום עם מעטפת הגנה שמותאמת בדיוק לצרכים שלכם. החל מהגנה מפני וירוסים, דרך גניבת פרטים אישיים ועד להתקפות כופר. בנוסף, תקבלו התראות בזמן אמת על אפליקציות ואתרים חשודים, לצד אזהרה על רמת הפרטיות והאבטחה של אפליקציות – עוד לפני שהתקנתם אותן. אז במקום להוריד ורק אז להתמודד עם ההשלכות, מעכשיו תוכלו להחליט מראש איזו אפליקציה תצטרף לרשימה.

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי