נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

תעשייה חכמה במרחק נגיעה

תעשייה חכמה (Industry 4.0) היא אחד התחומים המבוקשים בעולם התעשייתי, שהולך ומשנה פניו.
את שורשי המהפכה הרביעית בתעשייה יזמה ממשלת גרמניה, שבאה לפתור את החשש מהיעלמות התעשייה ובפועל יצרה מתודולוגיה. ה- Industry 4.0  הוא אמנם רעיון שנולד בגרמניה, אבל מדובר בסוגיה שמעסיקה את המגזר התעשייתי בכל העולם.

| 02/03/21 | 15:08 | זמן קריאה: 2 דקות

לאחרונה הודיעה חברת פלאפון על הקמת רשת סלולרית פרטית לנמל הדרום החדש HCT שיחל לפעול באשדוד כבר בתחילת 2021, ויספק שירותי תקשורת לנמל ולעובדיו לתקופה של למעלה מעשור.

למעשה רשתות פרטיות כמו מגוון יישומים ושימושים מתקדמים, יהוו נתבך חשוב להזנקת המהפכה התעשייתית הרביעית כך שתעשיות ענק ישתנו עם עליית ה-5G בתחומים רבים. אחד המרכיבים החשובים ברשתות הדור החמישי הוא האפשרות להגדיר רשתות שונות מקצה לקצה, מרכיבים אלו יאפשרו לארגונים מתחומים שונים להשתמש בשירותים חיוניים ולתפעל תשתיות קריטיות בשגרה ובחירום, למשל: תעשייה, רפואה, חירום ובטחון, תחבורה, רשויות עירוניות, חברות גדולות ועוד.

 
חברת פלאפון קיימה באחרונה מספר מפגשים וירטואליים בנושא תעשייה חכמה, בו חשפה את מגוון השירותים והפתרונות שמציעה החברה עם הכניסה למהפכה התעשייתית הרביעית. בפורטפוליו החברה לתחום זה נמצאים החל מקמפוסים ומבני תעשייה חכמים, תקשורת ארגונית באמצעות PTT , שירות Smart Data  וכן הוצג פתרון חדש לעסקים קטנים  IoT In a Box.
במפגשים לקחו חלק נציגים מארגונים מובילים במשק, מתעשיות שונות: תשתיות מים ושפכים, נמלים, בטון, רפואה, פלסטיקה ועוד.
 
גיא שנקמן, סמנכ"ל החטיבה לקוחות עסקים בפלאפון, בזק בינלאומי ו- YES, פתח ואמר כי "התעשייה החכמה  (Industry 4.0) מדברת על חיבור מפעלים תעשייתיים לאינטרנט של הדברים. זאת, תוך שילוב אלמנטים חדשניים של טכנולוגיה דיגיטלית, בדגש על תפעול חכם ואינטגרטיבי, שמטרתם לייעל את תהליכי הייצור ולסייע למפעלים לעמוד בתחרות הבינלאומית".
 
גיא הוסיף ואמר כי "אנחנו צופים שהקפיצה הבאה בשוק העסקי תהיה הכניסה לעולם ה  IoTכאשר קצב הגידול בו יהיה פי שניים מאשר זה של השוק הפרטי". לדבריו, "מדובר בהכרח ממשי ועסק שלא ידע לצעוד אל הקדמה יישאר מאחור, יאבד מהרלוונטיות שלו ויפסיק להיות שחקן משמעותי בשוק שבו הוא פועל". 

חגית שדה, מנהלת אגף שיווק סלולר בפלאפון, מספרת כי חברת פלאפון "מספקת פתרון מקצה לקצה, שמותאם לכל לקוח. כל עסק מהווה עבורנו הרפתקה חדשה. זו מיומנות לקחת את כל המרכיבים והגורמים הרלוונטיים ולדעת לשכלל אותם לכדי פתרון המותאם ללקוח הקצה".

 

חברת פלאפון נמצאת בשת"פ אסטרטגי עם מגוון חברות מהמובילות בעולם בתחום ה IoT, שבמסגרתו מונגשים פתרונות IoT ללקוחות החברה. קובי אשכנזי, מנהל מחלקת תוכן ומוצרים בפלאפון, הסביר על יישומן של הטכנולוגיות בתעשייה החכמה. לדבריו, "האסטרטגיה המנחה בהפיכת מפעל לתעשייה חכמה היא להתחיל מלמטה, להקשיב לעובדים בשטח ולשאול אותם עם אילו בעיות הם נאלצים להתמודד". הטכנולוגיה מאפשרת ניטור של כל המכונות במפעל באמצעות מעקב אחר ויברציה וטמפרטורה כך שניתן לחזות את אורך חייהם. קובי הוסיף כי "היכולות המשותפות הללו הביאו לכך שבמספר פרויקטים כבר ביום הראשון להתקנה, החיישנים הפשוטים התריעו על תקלות מהותיות מראש ובכך חסכו למפעלים כסף רב".
 


(shutterstock)

גיא המשיך וציין כי "מהפכת ה IoT היא היום עובדה מוגמרת המתרחשת לנגד עינינו, חוצה עסקים, ענפים ושירותים. עסקים שבוחרים לאמץ את הטכנולוגיה להטמיע אותה בעסק שלהם  נהנים משיפור היעילות התפעולית, שיפור איכות השירותים והמוצרים שלהם ובכך משפרים את יכולת התחרות שלהם והופכים את העסק שלהם לחכם ובטוח יותר." הוסיף ואמר כי "נושא התעשייה החכמה נשמע ככזה שמצריך השקעת משאבים וזמן רבים מדי, בעוד שבפועל, הפתרונות הקיימים כיום, כמו אלה שפלאפון מציעה, מביאים זאת לכל מפעל ועסק בצורה פשוטה ונגישה ביותר".

לאחרונה הכריזה פלאפון על השקת רשת הדור ה-5 בישראל. טכנולוגיות הדור ה-5 תספק חווית סלולר חדשה ומתקדמת, שתבוא לידי ביטוי במהירות גלישה בקצבים שלא הכרנו ובשיהוי מינימלי (low latency). יכולות אלו יצטרפו ליכולות הקיימות היום ויאפשרו ליהנות  מפתרונות חדשניים כמו, רשת פרטית מאובטחת עם פתרונות אבטחת מידע משופרים ותמיכה ביישומי IoT. הרשת הפרטית בדור ה-5  מותאמת לשימוש עבור שירותים חיוניים ותפעול תשתיות קריטיות בשגרה ובחירום, להבטחת המשכיות ורציפות עסקית ללא תלות ברשת הציבורית ובשל כך תיתן מענה מצוין למהפכה התעשייתית הבאה.


(shutterstock)

למידע נוסף לחצו



 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי