נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

טיקטוק: איך הפכה אפליקציית טיקטוק לשגעון הצעירים? 

מרשת חברתית של סרטונים קצרים, לאימפריה שמגלגלת מיליארדים. איך הפכה טיקטוק לאפליקציה המובילה בקרב דור ה - Z, ומה הם בעצם עושים שם? המדריך המלא מבית פלאפון.

מערכת פלאפון | 08/03/20 | 13:54 | זמן קריאה: 2 דקות

אם יש לכם בני נוער בבית, בין אם אלה הילדים או האחים הקטנים, סיכוי סביר שברגע זה ממש הם מצלמים סרטון לטיקטוק. למרות שכבר התרגלנו לעובדה שאחת לתקופה מגיעה אפליקציה חדשה שכולם מצטרפים אליה, הפעם מדובר בתופעה שהיא הרבה מעבר לרשת חברתית נוספת. חשבתם שעמוד האינסטגרם הפעיל שלכם מבטיח שנשארתם עם אצבע על הדופק? אם אתם נציגים אמיתיים של דור ה - Z, או לפחות שואפים להכיר אותו לעומק, טיקטוק הוא הכתובת שלכם. 

הורדתי טיקטוק, מה עכשיו?

העקרון שמאחורי האפליקציה שהפכה ללהיט בקבוצת הגיל של בני 25 ומטה, הוא די פשוט. טיקטוק מבוססת על בחירת סאונד מתוך מאגר עצום של שירים, והקלטת ריקוד או ליפ סינק שלו באורך של כ-15 שניות. במילים אחרות: אתם בוחרים קטע קצר, ומצלמים את עצמכם שרים אותו תוך הזזת השפתיים (כפלייבק) או רוקדים ריקוד שתואם לו. נדמה לכם שכבר שמעתם על אפליקציה כזו? אתם צודקים. 

הרעיון של אפליקציות רווחיות המבוססות על יצירה ושיתוף סרטונים, עלה לא מעט בשנים האחרונות. הבולטת בהן הייתה מיוזיקלי, שיצאה לדרך ב-2014 והפכה מהר מאוד להצלחה גדולה בקרב צעירים ברחבי העולם. אלא ששלוש שנים מאוחר יותר היא נמכרה לחברה הסינית בייט-דנס, וזו סגרה אותה והעבירה את כל המשתמשים הקיימים לטיקטוק שבבעלותה. 

כיום, המשתמשים בטיקטוק יכולים להעלות אליה סרטונים שיצרו בעצמם; לצפות, להגיב ולעשות לייקים לסרטונים של אחרים; ליצור "דואט" עם משתמשים נוספים באמצעות מסך מפוצל ולהשתתף ב"אתגרי טיקטוק" שונים. בנוסף, תוכלו למצוא בטיקטוק גם שורות ממערכונים ומסדרות שהמשתמשים נהנים לחזור עליהן, בדיחות, סרטוני "לפני" ו"אחרי" ועוד. 



כוכבי הנוער הגדולים כבר מחזיקים חשבונות טיקטוק משלהם, אבל לצידם אפשר למצוא גם "טיקטוקרים" מצליחים שצמחו באפליקציה עצמה. חלקם הצליחו עוד בתקופה של מיוזיקלי, ואחרים הגיעו לשיא ההצלחה בגלגול הנוכחי שלה. כיום הם מתהדרים בחשבונות שיכולים להגיע למיליוני עוקבים, וכמובן גם בשיתופי פעולה משגשגים עם חברות שונות. 

הצד הפחות פוטוגני של האפליקציה

הרצון לדבר אל הצעירים בזירת הבית שלהם, הביא לטיקטוק לא רק מפורסמים אלא גם מותגים גדולים ואפילו גופים פורמליים שפונים לצעירים. מה שאומר שתוכלו לפגוש בטיקטוק גם אתגר ברוח הקמפיין החדש של נייקי וגם סרטון של צה"ל שמיועד למתגייסים. עם זאת, במקביל להצלחה הגדולה, טיקטוק כבר עלתה לכותרות לא פעם מסיבות פחות חיוביות. 

למרות שהאפליקציה מנסה לצנזר תכנים מסוכנים או מיניים, תכנים כאלה עלולים לצוץ מדי פעם ומשתמשים צעירים עשויים להיחשף אליהם גם בסרטונים של זרים. בתקופה האחרונה הורים רבים נחשפו לסיכון נוסף של האפליקציה, בדמות אתגרים שמובילים את המשתמשים לבצע פעולות מסוכנות. כשהרצון להשיג לייקים הופך לתחרות לכל דבר, ברור למה אתגרים שמעודדים קפיצה על שולחנות, זריקת בקבוקים או דחיפות נעשים ויראליים כל כך. 

בחודש פברואר האחרון, המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת של משטרת ישראל אפילו הוציא אזהרה כנגד אתגר טיקטוק שהוביל לפציעה קשה של נער בן 17. זאת, לאחר שהנער השתתף באתגר חדש במהלכו הוא נפל על הגב ונחבל בראשו.

איך משתמשים בלי להסתכן?

מאחר שכל רשת חברתית מגיעה עם סיכונים משלה, הדרך הנכונה להמשיך וליהנות מהן היא להשתמש בהן בחוכמה. אם אתם הורים לילדים, תוכלו להוריד את האפליקציה בעצמכם כדי להכיר טוב יותר את האופן בו היא פועלת. דברו עם הילדים על האתגרים השונים, ושימו דגש על העובדה שכל חיקוי צריך לעצור במקום שבו מתחיל הסיכון לפגיעה. על מנת לשמור על הפרטיות שלהם ברמה המקסימלית, הגדירו שהסרטונים יוצגו בפני חברים בלבד. 



ואחרי שווידאתם שהם גולשים חכם, תוכלו ליהנות מטיקטוק יחד איתם. הפוטנציאל היצירתי של טיקטוק הוביל לסרטונים משותפים רבים בכיכובם של הורים וילדים, כולל אצל המשתמשים המובילים ביותר. בני נוער נוהגים לשיר ולרקוד בה יחד עם האחים שלהם, ואפילו סבים וסבתות לוקחים חלק פעיל בלא מעט שירים. רק אל תשכחו ללמוד את צעדי הריקוד! 

 
תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי