נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

מוכנים לשינוי הטכנולוגי הכי משמעותי שחוויתם? הכירו את ה-Metaverse

ההכרזה העדכנית על שינוי השם מצד פייסבוק, היא רק שלב נוסף בדרך למטרה אותה סימנו ענקיות טכנולוגיה בשנים האחרונות. מה הולך לקרות ביקום הווירטואלי הבא ואיך זה קשור ל-5G?

מערכת פלאפון | 09/12/21 | 10:29 | זמן קריאה: 2 דקות

אם יש משפט אחד שפייסבוק מוכיחה בכל פעם מחדש, הוא שהזמן ללא ספק עובר מהר כשנהנים. קשה להאמין, אבל 15 שנים בלבד חלפו מהיום שהחברה פתחה את הרשת החברתית שלה בפני משתמשים מרחבי העולם. ומפלטפורמה שהתאפיינה בשליחת הודעות בין חברים, היא הפכה לאחת מהחברות המשפיעות ביותר בעולם של היום. עם בעלות על אפליקציות שנמצאות בשימוש יומיומי של כולנו, ולאחרונה גם שם חדש. 

השם העדכני "מטא" לא נבחר כמובן אקראית, וכבר מהרגע הראשון היה ברור שהוא ממשיך את שאיפות החברה בדרך לשינוי האינטרנט – מהחוויה המקוונת שאנחנו מכירים היטב אל המטאברס (Metaverse). חשוב לציין שלא מדובר כמובן במונח חדש. חובבי המדע הבדיוני נתקלו במטאברס עוד מראשית שנות ה-90, בזכות הספר "סנוקראש" של ניל סטיבנסון. אלא שמרעיונות על יקום וירטואלי תלת ממדי שנשמעו רחוקים מאוד מהמציאות, הם הופכים עם השנים למטרה ברת השג. 

עבודה מהבית, שופינג מרחוק ושיחות עם חברים – הדור הבא

חשבתם שאתם נהנים כבר עכשיו מעבודה מהבית, קניות אונליין ושיחות וידאו עם חברים? עוד לא ראיתם כלום. המטאברס נועד ליצור חוויה אינטרנטית באופן חדש לגמרי, כך שאם עד היום השתמשתם באינטרנט – עם המטאברס תוכלו להיות חלק ממנו. פשוט מרכיבים ציוד עזר כמו משקפי מציאות מדומה (שעוד הולכים להשתנות ולהתעצב בהמשך), ויכולים לעשות כל דבר שרק תרצו. ללא מגבלות ואילוצי מקום וזמן. 

במילים אחרות, אפשר לוותר על הזום לטובת "ישיבה" משותפת עם כל הצוות במשרד המקוון שלכם, גם אם אחד מחברי הצוות בדיוק נמצא בחו"ל. חשבתם ששופינג אונליין הוא פעילות מהנה? חכו שתוכלו לסייר בין חנויות בלי לצאת מהבית, לראות איך החולצה ההיא תיראה עליכם ולהניח את הספה במיקום המדויק בסלון לפני שתשלמו עליה בקופה. 

אחרי תקופה ארוכה שמאופיינת בריחוק חברתי, מובן לכולנו עד כמה היכולת להיפגש, לשוחח ולחוות חוויות משותפות, יכולה לחולל מהפכה אמיתית. תארו לעצמכם שהייתם יכולים "לארח" חברים בסלון בלי להתעסק בפקקים וחיפוש חנייה, ולבקר ביעדים רחוקים בלי לעלות על מטוס. לואיס רוזנברג, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה האמריקאית Unanimous AI ומפתח מציאות רבודה, ציין בראיון ל-Insider ש"במקום בועות מידע אישיות, אנחנו הולכים לעבור למציאות שמותאמת אלינו אישית. זה יגרום לעולם שלנו להרגיש כמו בהארי פוטר". 




עבודה מהבית, שופינג מרחוק ושיחות עם חברים – הדור הבא

רבים מאיתנו זוכרים היטב איך נאלצו לנתק לחבר ולנתק את הכבל בכל פעם שרצו להתחבר ולהתנתק מהאינטרנט. מה שמוכיח שהשינויים שעברו על האינטרנט בתקופה הזו, שהיא אפילו לא ארוכה במיוחד, הם לא פחות ממדהימים. ועם זאת, כדי לאפשר לנו להגיע אל המצב כפי שהוא היום, נדרשו אינספור חידושים ופיתוחים טכנולוגיים. כשמשווים את זה לצרכים המתקדמים של משתמשי המטאברס, שרחוקים שנות אור מאלו של משתמשים לפני עשור למשל, מובן למה נזדקק לתשתית אינטרנט בעלת יכולות כמו שטרם הכרנו. 

נכון להיום, המענה לצרכים הללו נמצא בדור החדש של 5G. כבר עכשיו, רשת 5G מאפשרת שליטה קלה ונוחה על מכשירים בבתים חכמים, הורדת סרטים ברזולוציה גבוהה והנאה ממשחקי רשת כמעט ללא דיליי. בעתיד הנראה לעין, היא תוכל לאפשר לכם "לצאת" לבילוי שונה לגמרי בקניון, לעבוד בצורה אפקטיבית יותר, וליהנות מחוויה מציאותית וזורמת ללא האטות או קרטוע. כל זה, בזכות יכולת גבוהה במיוחד של העברת נתונים.

ממצב שבו טלפונים ניידים שימשו אותנו לצורך שיחות בלבד, עברנו בכל דור שינוי משמעותי שמיהרנו לאמץ. החל מהודעות טקסט, דרך אינטרנט מהיר ועד לצפייה בסרטים באיכות גבוהה ויכולת להישאר מחוברים 24/7 בזכות רשת 4G. הדור הבא, שמאופיין בתשתית אינטרנטית חזקה במיוחד, הולך לשנות לחלוטין את אופן השימוש של מיליוני משתמשים בעולם המקוון. ואם כדברי רוזנברג המטאברס אכן יצליח להקים לתחייה את כל השאיפות הקסומות שלנו, אין ספק שיש למה לחכות.


 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי