נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

המדריך המלא לניקוי וחיטוי הסמארטפון שלכם

לאור התפרצות נגיף הקורונה, ריכזנו עבורכם מדריך מפורט לניקוי וחיטוי הסמארטפון שלכם בהתאם להמלצות המומחים ומבלי להזיק לתפקוד המכשיר.

מערכת פלאפון | 26/04/20 | 12:39 | זמן קריאה: 2 דקות
 
הסמארטפון הוא הדרך העיקרית של רובנו לשמור על קשר עם הסביבה, ובתקופות שמחייבות להישאר עם אצבע על הדופק – אנחנו לא עוזבים אותו לרגע. הבעיה היא שלפני כל שיחת טלפון, צריכת חדשות או מענה למייל, אנחנו לא בהכרח מקפידים לשטוף ידיים. שימוש במכשיר בידיים מלוכלכות והנחתו על משטחים לא נקיים, מעבירים אליו לכלוך וגם לא מעט חיידקים. חלק מה"אורחים" הללו אינם מזיקים לבריאות, אבל אחרים עלולים להוביל לתוצאות פחות רצויות.
 
החשיבות של שמירה על ניקיון המוצרים שמשמשים אותנו ביומיום, עלה לכותרות מחדש עם התפרצות נגיף הקורונה. לצד ההנחיות הנוגעות לשמירה על היגיינה אישית, מומחים רבים דיברו גם על הצורך לחטא מכשירים ניידים. הסיבה לכך היא העובדה שווירוסים לא עוברים מאדם לאדם רק במגע ישיר, אלא גם נשארים על גבי משטחים. בחלק מהמקרים, אם המשטחים הללו לא עוברים ניקוי, הווירוסים עשויים להישאר עליהם אפילו למשך מספר ימים. 
 
כתוצאה מכך, אם אדם בריא נגע בעגלת קניות מלוכלכת ולאחר מכן בסמארטפון שלו, המכשיר עשוי להפוך ל"מארח" של וירוסים. ייתכן שאותו אדם שטף אחר כך ידיים, אבל המכשיר שלו עדיין נותר מלוכלך. אם לאחר מכן הוא ייגע שוב במכשיר ואז באזור הפנים לדוגמה, הוא עשוי להימצא בסיכון להידבקות. 

 
איך שומרים על מכשיר נקי?
הדרך היעילה ביותר לשמור על ניקיון הסמארטפון שלכם, היא כמובן על ידי הימנעות מחשיפתו לגורמים מזהמים. איך עושים את זה? שוטפים היטב ידיים לפני שנוגעים בו, חושבים פעמיים לפני שבוחרים איפה להניח אותו, ומשאירים אותו בכיס כשלא חייבים להשתמש בו. שימו לב שאם יצאתם מהבית עם כפפות, כמו שרבים החלו לעשות בתקופת הקורונה, חשוב להימנע מלגעת במכשיר שלכם בכפפות המלוכלכות. 
 
הכפפות אמנם שומרות על הידיים שלנו, אבל אם נגעתם בידית של דלת או עמוד אוטובוס ואחר כך במכשיר הנייד – העברתם את הלכלוך והחיידקים אל הטלפון. נגיעה במכשיר בידיים חשופות לאחר הסרת הכפפות, כמו גם הצמדתו אל האוזן או אל הפנים, מעבירים את החיידקים הלאה ולכן עלולים לחשוף למחלות. 
 
ובכל זאת, מה עושים כשנחוץ חיטוי?
מכיוון שרובנו עונים לשיחות מחוץ לבית, קוראים הודעות בזמן האוכל ומניחים את המכשיר במקומות שעלולים להיות מלוכלכים, מומלץ להקפיד לנקות את הסמארטפון בהתאם לצורך. מאז התפרצות נגיף הקורונה, ההמלצה היא לעשות זאת בכל פעם שחוזרים איתו הביתה. עם זאת, כדי להימנע מגרימת נזק למכשיר, יש לבחור היטב את חומר הניקוי לפני שיוצאים לדרך. חומרים "אגרסיביים" מדי עלולים להזיק לציפוי שלו, וניקוי באזורים בעייתיים עלול לגרום לקורוזיה. אז איך עושים את זה נכון? 
 
1. לפני שמתחילים, כבו את הסמארטפון ונתקו אותו מהמטען ומהאוזניות.
2. הימנעו משימוש בנוזלים או בחומרי ניקוי כלליים שאינם מתאימים לטלפונים ניידים. ניתן להשתמש במגבוני חיטוי אנטיבקטריאליים או בחומר חיטוי ייעודי כמו איזופרופיל 70% אלכוהול. אין לשפוך או להתיז את החומר על המכשיר באופן ישיר, אלא להשתמש במטלית רכה, יבשה ונטולת סיבים – כמו מטלית מיקרופייבר. רססו את המטלית בחומר החיטוי, ונגבו באמצעותה את המכשיר בעדינות וללא הפעלת לחץ. 
3. כדי להימנע מנזקי רטיבות, התרחקו משקע הטעינה, האוזניות והמגעים של הסמארטפון. 
4. בסיום, נגבו את המכשיר במטלית יבשה. 
5. אל תשכחו לדאוג גם לכיסוי הסמארטפון, אם אתם משתמשים בכזה. הוציאו את הסמארטפון מהכיסוי כדי לוודא שאינכם מפספסים את המרווחים בין המכשיר לכיסוי שלו. 
6. ודאו שהמכשיר שלכם התייבש לגמרי לפני שאתם מחברים אותו שוב למטען.

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי