נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

פייסבוק ואינסטגרם כמו שלא הכרנו – כל החידושים הצפויים בקרוב

מארק צוקרברג חשף בכנס המפתחים האחרון, לצד העדכונים החשובים על פרטיות המשתמשים ברשתות החברתיות - שאופן השימוש באפליקציות הפופולאריות הולך להשתנות.

מערכת פלאפון | 20/05/19 | 11:44 | זמן קריאה: 2 דקות

"אני יודע שנכון להיום אין לנו את המוניטין הטוב ביותר בכל הנוגע לפרטיות," הודה מארק צוקרברג במהלך כנס המפתחים האחרון של פייסבוק, "אבל אנחנו מחויבים לפעול כדי להתחיל פרק חדש מבחינת המוצרים שלנו." במרכז האירוע, שהתקיים לאחרונה בקליפורניה, התייחס צוקרברג לביקורת הציבורית עמה מתמודדת פייסבוק. החל מכשלי אבטחה ועד לדרך בה היא מתייחסת למידע האישי של משתמשיה.

המנכ"ל ומייסד החברה הציג שורה של שינויים שמתוכננים לפייסבוק, לאינסטגרם ולוואטסאפ, במטרה לענות על שני נושאים עיקריים: חיזוק האינטראקציה הנוצרת בקהילות ושיפור הפרטיות והאבטחה של האפליקציות. צוקרברג אף העניק לשינויים הללו את הכינוי "FB5", שכן לדבריו זהו השינוי החמישי המשמעותי ביותר בהיסטוריה של פייסבוק מאז היווסדה. אז אילו שינויים מצפים למשתמשים? אלה כמה מהעיקריים שבהם:

מתיחת פנים בפיד, פרסום אנונימי ואופן תשלום חדש

אחת מהמטרות העיקריות של פייסבוק בתקופה הקרובה תהיה לפשט את הפעילות בעמוד הבית שלה. הגרסה הקרובה של הפלטפורמה החברתית צפויה לשדרג את חווית הניווט בניוז-פיד, ולספק עיצוב שמעניק מראה "נקי" יותר. אפילו סמל החברה עומד להשתנות כחלק מהמהלך. כמו כן, אם התחלתם לעבור על גבי הפוסטים בעמוד הבית, כשתחזרו שוב לאפליקציה תוכלו להמשיך בדיוק מאותו המקום שבו עצרתם. 

בנוסף, כחלק מהמדיניות לאפשר ביצוע פעולות רבות בתוך האפליקציות עצמן (להרגיש כמו בסלון הפרטי, לדבריו של צוקרבג), יוכלו משתמשי פייסבוק לרכוש פריטים ישירות מהמרקטפלייס, ויוזמות ללא כוונת רווח יוכלו לגייס כספים דרך האפליקציה של פייסבוק. באינסטגרם יושק במקביל ערוץ קניות חדש, וכבר בימים אלו החל ניסיון בעולם של מספר משתמשים מצומצם (לדוגמא, קים קרדשיאן) לבצע מכירות ישירות דרך האינסטגרם. צוקרברג ציין גם כי נבחנת אפשרות של העברת תשלום דרך הוואטסאפ, והיא תושק במהלך השנה במספר מדינות.

התחברות מחדש לחברים

רוצים להישאר מעודכנים יותר במה שהחברים שלכם עושים? הטאב "חברים" שיצטרף למסנג'ר, יספק לכם עדכון בנוגע למה שהם מפרסמים לא רק בפייסבוק אלא גם באינסטגרם. כמו כן, בחברה מתכננים להפוך את המסנג'ר לאמצעי תקשורת שיאפשר משלוח הודעות גם לחברים בפייסבוק למשתמשי אינסטגרם ו-וואטסאפ. 

עדכון מעניין נוסף הוא הפייסבוק דייטינג. אם בראשית הדרך התבסס השירות על היכרות בין משתמשים שאינם חברים בפייסבוק, מעתה יוכלו המשתמשים לסמן חברים בקטגוריית "התאהבות סודית". החיבה ההדדית תיחשף רק במצב בו שני הצדדים "התאהבו סודית" האחד בשני.



הדגש על קירבה בין חברים לא מתמקדת כמובן רק במישור הרומנטי. על מנת לחבר בין משתמשים לבין הקהילה המקומית שלהם, הם יוכלו לקבל המלצות על חברים רלוונטיים שמתגוררים באותה עיר, למדו איתם באותו בית הספר או טיילו יחד באותו הטיול.

פרידה מהלייקים באינסטגרם

האפליקציה שבמידה רבה התבססה על "תחרויות לייקים" בין משתמשים, מחשבת מסלול מחדש במטרה להתרכז יותר בתוכן ופחות במספרים והכוח שתחתיו. בתקופה האחרונה נעשה ניסיון לבחון את השפעת הסרת מונה הלייקים מתמונות באינסטגרם אצל משתמשים בקנדה. במידה והיוזמה תתקבל בחיוב, מדובר בשינוי שעשוי לצוץ אצל יותר ויותר משתמשים ברחבי העולם. חשוב לציין שהרעיון לא דן בביטול האפשרות לחבב תמונות, אלא רק בהסרת הצגתו של המידע באופן פומבי. במילים אחרות, הנתונים יהיו גלויים למפרסם בלבד.



פרטיות היא העתיד?

נושא הפרטיות שימש כאמור כאחד מהנושאים המרכזיים בכנס האחרון. צוקרברג אף הצהיר שפרטיות היא הכוח שמניע משתמשים בעולם האינטרנט, ולכן היא גם העתיד של השירותים שמעניקים מוצרי החברה. הוא הוסיף שהשירותים החדשים של המוצרים מבית פייסבוק יתבססו על עקרונות ששמים דגש על פרטיות. עקרונות כאלה הם למשל הצפנה, התכתבות פרטית ואבטחה בשמירת מידע. 

אתגרי השמירה על הפרטיות ברשת, אכן הופכים אותה לאחד מהנושאים המדוברים ביותר. במציאות היומיומית אפליקציות ואתרים רבים מתמודדים עם תקריות אבטחה והתקפות של האקרים, כך שהדרך היעילה ביותר להקטנת הסיכוי להיפגע היא לגלוש באופן בטוח. 

בפלאפון, הרשת הסלולרית הבטוחה בישראל, אנו מעניקים לנושא הפרטיות חשיבות מרכזית. מסיבה זו השקנו את פלאפון Cyber, שמעניקה מעטפת הגנה לגלישה בטוחה בסמארטפון ועוזרת לוודא שהמידע שלכם מוגן. פלאפון Cyber מספקת הגנה מפני גניבת פרטים אישיים, מאפשרת למחוק תכנים מרחוק, מתריעה בזמן אמת על אפליקציות חשודות ועוד. מבחינתנו פרטיות היא אכן העתיד, ואתם מוזמנים ליהנות ממנו כבר עכשיו. מכל מקום ובכל אפליקציה.

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי