נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

לוחמת סייבר – איך זה קשור אלינו? 

העולם מתקדם במהירות, המציאות שלנו הפכה לדיגיטלית והחיים שלנו נעשו הרבה יותר נוחים, נגישים ומהונדסים. אבל כל הטוב הזה מגיע עם נקודת תורפה מאד משמעותית - כל מחשב או מכשיר סלולרי ניתן לפריצה, והחיים שלנו תלויים בהם.

מערכת פלאפון | 22/06/17 | 16:33 | זמן קריאה: 2 דקות

המשמעות היא שפגיעה בהם עלולה לפגוע בשלום הציבור וכן לשבש את אורח החיים שלנו ובמקרים חמורים אף לסכן את חיינו. חברת חשמל לדוגמא, מסתמכת על מערכת ממוחשבת והרשת בכדי לספק חשמל לכל בית בישראל. שיבוש או השתלטות על המחשבים של חברת חשמל עלול להוביל לאסון בקנה מידה ארצי. 



מכאן נולד המושג לוחמת סייבר - מערך התקפתי ובעיקר הגנתי מפני ניסיונות של האויב לפגוע במערכות המידע והשליטה הממוחשבות באמצעות שימוש בתוכנות רשת מורכבות. "המלחמה" ברשת כוללת כל מיני פעולות טקטיות שונות, החל מגניבת מידע רגיש וריגול ועד לשיבוש מערכות נשק שונות. ככל שהקדמה תחזק את התלות שלנו בטכנולוגיה כך נצטרך להשקיע יותר ויותר משאבים בכדי להגן עלינו מפני פרצות אבטחה ולהמציא אמצעים יעילים יותר בתחום לוחמת הסייבר.

איך כל זה קשור אלינו, האנשים הקטנים? 
גם לנו יש אחריות בנושא. לוחמת סייבר אינה פוסחת על אנשים מן השורה. גם אנחנו מסתמכים על המחשב או הסמארטפון כמו אוויר לנשימה ושומרים שם מידע שחשוב לנו מאד, תמונות, מסמכים, סיסמאות ופרטי גישה לבנקים ועוד. ולכן גם אנחנו נמצאים בסיכון. מבחינת אירגוניים אלימים שונים האדם הפרטי נחשב מטרה קלה, ופגיעה באיכות החיים שלו עושה את העבודה. בנוסף ישנם לא מעט האקרים המתמחים בלהרוויח כסף על ידי סחיטה או גניבה של אנשים לא זהירים , לדוגמא סחיטות כופר. למזלנו, רוב פשעי הסייבר דורשים שיתוף פעולה לא מודע מהצד של הקורבן.



ניתן למזער את הסיכויים ליפול ברשת אם נזהרים לא להיכנס לאתרים חריגים, לפתוח מיילים שנויים במחלוקת מכתובות לא ידעות, לא לבטוח בכל פרסומת שצצה לנו ולהתפתות ללחוץ עליה. לא להסתמך על נקודות חיבור אינטרנט שמקורן אינה ידוע (בעיקר בזמן טיולים בחו"ל). בקיצור, אם יש ספק אין ספק, תדפדפו הלאה ותהיו מוגנים. 

Pelephone Cyber מעטפת הגנה מתקדמת לגלישה בטוחה ברשת פלאפון.
 

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי