נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

קווים לדמותו – עשור לאייפון!

IPhone היא סדרת סמארטפונים מתוצרת חברת אפל. המכשיר הראשון בסדרה הוצג לראשונה ב-29.6.2007 כשילוב של טלפון סלולר, נגן מדיה נייד ומחשב כף יד המסוגל להתחבר לאינטרנט. המכשיר זכה לתגובות נלהבות בזכות העיצוב והסגנון ונחשב למכשיר הראשון שהחדיר את צג המגע לתודעה שלנו. 

מערכת פלאפון | 29/06/17 | 16:17 | זמן קריאה: 2 דקות

הדור הראשון של האייפון הושק ונמכר לראשונה בארצות הברית ב- 29.6.07 וכבר ב - 30 השעות הראשונות לאחר תחילת הפצתו, מכרה אפל 270,000 מכשירים. בשנה זו מכרה אפל שבעה מיליון מכשירים בארצות הברית בלבד. בתחילה, נמכר האייפון באירלנד, ארצות הברית, גרמניה, צרפת ואוסטריה בלבד. לאחר שנה בשוק, דיווחה אפל שמתוך המשתמשים במכשיר: 90% שבעי רצון ממנו, 98% גלשו באמצעותו, 94% השתמשו בדוא"ל באמצעותו, 90% שלחו הודעות טקסט באמצעותו, ו80% השתמשו ביותר מ10 יכולות שונות של המכשיר.

מאז השקתו, אפל המשיכה בפיתוח חסר תקדים שהצליח להפוך את הסמארטפון להצלחה מסחררת כך שנשאלת תמיד השאלה: איזה סמארטפון יש לך – אייפון או אנדרואיד? לפרקים גם הסמארטפון הנמכר בעולם זה בזכות מחיר נוח, ממשק מופלא, עדכוני גרסא מתקדמים וחבירה לספקיות הסלולר בכדי לסבסד את המחיר לצרכן. 



אילו דגמים היו לנו עד כה? 
אייפון 2G
המכשיר הוצג על ידי סטיב ג'ובס ב-9.1.2007 לאחר חודשים של שמועות בנפחי אחסון של 4, 8 ו-16 ג'יגה-בית עם זיכרון של 128 מגה-בית ומצלמה באיכות של 2 מגה-פיקסל בעל מערכת הפעלה ios של 3.1.3
אייפון 3G 
השני בסדרת המכשירים, שהוצג ב-9.6.2008 בכנס בבסן פרנסיסקו, ארצות הברית, היה דומה לקודמו, אבל כלל מספר תכונות חומרה חדשות, כגון סיוע GPS  נתוני דור 3 וכן גם שיפורי תוכנה כמו מערכת הפעלה iOS 2.0 שהעיקריות שבהן היא פלטפורמת ההפצה החדשה של אפל - App Store, ליישומי צד שלישי.
אייפון 4
הדור הרביעי בסדרת המכשירים, יצא למכירה במדינות יפן, גרמניה, אנגליה, צרפת וארצות ברית. ההבדל בינו לבין קודמיו היה למעשה בעיצוב החדשני, שכלל מסגרת נירוסטה ששימשה כאנטנה חיצונית עבור קליטה טובה יותר. מבחינת צורתו הויזואלית - היה בעל מבנה ריבועי ולא מעוגל. ולראשונה גם הבדל במצלמה -5 מגבה פיקסל עם מבזק LED
אייפון 5
הדור השישי בסדרה, המכשיר הציג עיצוב חדשני בעל ציפוי אלומיניום בחלקו האחורי, מסך בגודל 4 אינץ' ומשקל של 112 גרם. חידושים נוספים היו שינוי מיקום הפתח לאוזניות, גודל שקע הטעינה שהוקטן. נוסף לכך, היו שיפורי בחומרה ועדכוני תוכנה ו2 דגמים משלימים בצבעי לבן, כחול, ירוק , אדום, ורוד, צהוב, זהב וגרפיט. 
אייפון 6
הדור השמיני בסדרה, הושק תחת הסלוגן ""BIGGER THAN BIGGER  ואיתו הושק גם אייפון 6 פלוס לצד ה- Apple watch  המכשיר היה בעל מסך 4.7 אינץ' עם מצלמה ברזולוציה של 8 מגה פיקסל, חיישן טביעות אצבע, עיקר השינויים היו  מיקום חדש לכפתור הפתיחה, ומערכת הפעלה של ios 8
אייפון 7 
הדור העשירי בסדרה,  הוכרז לראשונה בספטמבר 2016 לצד שעון ה- apple watch  ואייפון 7 פלוס.  מבחינת עיצוב, הוא היה כמעט זהה לאייפון 6 עם שינויים מינוריים  מאחר ואת השינויים הגדולים רצו לשמור לעשור לאייפון. בנוסף לכך התווספו 2 צבעים חדשים, שחור ג'ט ושחור סטנדרטי לרכישה.





אייפון 8 
עתיד להיות מושק בספטמבר, וחלק מהפיצ'רים  העתידיים שלו והחידושים כבר הודלפו החוצה, למידע נוסף לחצו ממש פה. 
ולכבוד המאורע החגיגי, הודלף סרטון של סירי מברכת את האייפון לכבוד עשר שנות קיום מוצלחות. לא נגענו:


 
 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי