נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

המדריך לקניית סמארטפון

איזה מכשיר לקנות? השוק מוצף בסמארטפונים שונים ומשונים של כל כך הרבה מותגים. אז איך תדעו מה המכשיר שנועד לכם? תלוי מה הצרכים שלכם.

מערכת פלאפון | 02/01/20 | 09:32 | זמן קריאה: 3 דקות

1. מערכת הפעלה
בואו נעשה קצת סדר. מערכת הפעלה היא התוכנה הראשית באמצעותה פועל הטלפון - בדיוק כמו שללא Windows היינו נשארים מול צג מחשב שחור עם טקסט קטן ומוזר. כל מכשיר מגיע עם מערכת הפעלה מובנית בתוכו ולא ניתן לשנות אותה. ישנן שתי      
מערכות הפעלה עיקריות: 

IOS – פשוט. יפה. מהיר. מדובר במערכת הפעלה שמגיעה עם מכשירי אפל בלבד והיא מאוד ידידותית למשתמש, לצד נראות מרשימה ונעימה. המערכת היא סגורה, כלומר לא ניתן לבצע בה יותר מדי שינויים אבל לרוב אין צורך גם. מבחינה טכנית לתוכנה אין כמעט באגים או תקיעות וכמעט תמיד הכל רץ חלק.

אנדרואיד – מערכת הפעלה שמלווה את רוב המכשירים בשוק. נחשבת נוחה יחסית ומוכרת לרוב האוכלוסיה. מבחינת עיצובית היא פחות מרשימה וטיפה מבולגנת לעומת התצוגה במכשירי אפל. המערכת "פתוחה" ומאפשרת התאמה אישית של שלל הגדרות, לצד שינוי והחלפה של אפליקציות הנחשבות לברירת מחדל. כמו כן, חנות האפליקציות רחבה הרבה יותר משל אפל וניתן למצוא בה יישומים מכל הסוגים ולכל מטרה.

2. גודל מסך
החלק הכי בולט בסמארטפון הוא המסך שלו. המסך כבר מזמן לא משמש אותנו רק לתצוגה אלא גם להפעלת המכשיר, שכן כמעט כל הסמארטפונים מבוססים על מסך מגע. מסכים מתחילים בגודל של שבין 3.2 ועד ל- 6.4 אינצ'. המכשירים עם המסכים הגדולים בסקאלה מכונים "פאבלט", משהו בין מחשב מסוג טאבלט לטלפון. 
בעת בחירת גודל המסך חשוב לקחת בחשבון שתי נקודות חשובות: מסך גדול יספק צפייה חוויתית בסרטונים וקריאה נוחה בנוסף לחווית משחק שלמה יותר. עם זאת, מכשיר גדול = מכשיר מסורבל יותר, מכשיר שקשה לאחוז בו ביד אחת ולהכניס לכיס בקלות, אלמנט בעייתי במיוחד ללא תיק.

3. מחיר
ישנם עשרות מוצרים שונים בשוק ובהתאם גם טווח מחירים רחב. מחיר סמארפון פשוט יכול להתחיל ב- 799 ₪, בעוד מחיר מכשיר חדש של מותג מוביל יכול לעלות בסביבות ה- 4000 ₪. המחיר משתנה על פי המותג, איכות המוצר והחומרה. 
אחרי שהחלטתם על הסעיפים הקודמים חשוב להבין מה התקציב שברצונכם להשקיע ובהתאם אליו לחקור מה האופציה הטובה ביותר בשבילכם. זכרו שניתן למצוא מכשיר טוב שיעבוד כראוי לפעולות בסיסיות כמו גלישה, שיחות ואפליקציות חיוניות במחיר שפוי. ככל שתהיו יותר ספיציפיים בדרישות שלכם, כמו מצלמה הכי טובה שיש, תצטרכו לשלם יותר. 



4. חומרה וביצועים
סמארטפון הוא מחשב לכל דבר, וביצועי מחשב תלויים בראש ובראשונה ברכיבים שבו. הטכנולוגיה כל הזמן משתדרגת וכך גם איכות הרכיבים בשוק. הקידמה מחייבת אותנו לעמוד בקצב ולכן לא תמיד חכם לקנות מכשיר זול וחלש כדי לחסוך, כי ייתכן שתאלצו להחליף לדגם חדיש מהר מאוד. בקיצור, לאיזה רכיבים הכי חשוב לשים לב?



מעבד- אחראי על מהירות הפעולה של המכשיר, רמת הביצועים והיכולת שלו לבצע מספר פעולות במקביל.
זיכרון- זיכרון פנימי הוא כמו מאגר אנרגיה שעובד יחד עם המעבד. זיכרון גדול יאפשר למשתמש לפתוח מספר אפליקציות במקביל וישמור שהסמארטפון יתפקד כראוי לאורך זמן גם כשהעמסנו עליו הרבה עבודה.
סוללה- חיי הסוללה הוא אחד הדברים הכי חשובים לרובנו. חשוב לוודא שמדובר בסוללה עם קיבולת גבוה. רצוי לקרוא ביקורות על חיי הסוללה של המכשיר כדי להבין בפועל כמה זמן היא מחזיקה.
מצלמה- אם מה שחשוב לכם זה שיצאו לכם תמונות טובות לאינסטוש כדאי שתשימו לב איזה מצלמה מובנת במכשיר שלכם. ככל שהמגה פיקסל גבוה יותר כך המצלמה חדה יותר. המצלמה הקידמית תמיד תהיה חלשה יותר מהראשית ולכן חשוב לשים לב שהיא עדיין סבירה אחרת לא יצא לכם סלפי ראוי.

5. עמידות וחיי מוצר
אף אחד לא רוצה לבזבז אלפי שקלים ולראות את הסמארטפון שלו מתנפץ לחתיכות מנפילה קטנה על הרצפה. רוב המכשירים של המותגים המובילים מגיעים עם תקן עמידות לאבק ומים. חלקם אפילו עמידים למים לחלוטין, ככה שאם אתם אוהבים ללכת לים אולי תשקלו מכשיר מתאים. מאפיין נוסף ששווה לשים לב אליו הוא עמידות המסך. ישנם חומרים ותקנים שונים למסך ואם יש לכם ידיים שמאליות כדי לבחור בתקן המחמיר ביותר.



בסופו של דבר, יש המון מאפיינים לקחת בחשבון. אתם צריכים להחליט מה חשוב יותר. מצלמה חדה, ביצועים מהירים, מסך עצום... הכל עניין של עלות-תועלת ורק אתם יודעים מה הכי נכון להתנהלות שלכם.







 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי