נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

מצב כהה (Dark Mode) באייפון: הפיצ'ר שמקל על העיניים וחוסך בסוללה

מצב כהה (Dark Mode) באייפון הוא אחד הפיצ'רים הנפוצים ביותר השנה והפך לבחירה המועדפת על רבים מבעלי הסמארטפונים. כל מה שרציתם לדעת על הפיצ'ר החדש בכתבה.

מערכת פלאפון | 16/12/19 | 15:44 | זמן קריאה: דקה

"מצב כהה" (שידוע בתור "Dark Mode"), הפך לבחירה המועדפת על רבים מבעלי הסמארטפונים, הטאבלטים והמחשבים, וממש לא במקרה. מדובר למעשה במצב שמכהה את התפריטים של המערכת והיישומים שבמכשיר, כך שהרקע יהיה שחור והטקסט עצמו לבן – בניגוד למה שהתרגלנו אליו עד היום. למרות שהפיצ'ר עדיין לא קיים בכל סוגי המכשירים, אנחנו ללא ספק מתקדמים לשם בצעדי ענק. אצל חלק מהחברות תוכלו למצוא אפשרות זו בממשק המשתמש, ורוב האפליקציות הפופולאריות כבר התאימו עצמן לשימוש בו. 

מהראייה ועד לסוללה – כל היתרונות שתרצו להכיר

אז מה הופך את ה-Dark Mode למצליח כל כך ומדוע משתמשים מעדיפים אותו? הסיבה לכך מורכבת מכמה גורמים. עבור חלק מהגולשים מדובר פשוט בבחירה אסתטית, ממש כמו בחירות רבות אחרות שקשורות למכשיר שלנו. אחרים לעומת זאת, מעידים על כך שמעבר למצב הכהה תורם לקונטרסט שבין הצבעים ולכן עוזר להם לאמץ פחות את העיניים, בייחוד בשעות הלילה. משתמשים מסוימים שרגישים לאור בהיר או סובלים ממיגרנות, העידו על כך שהמעבר למצב כהה עוזר גם לבעיות הללו – שעלולות להחמיר בחשיפה ממושכת למסכים בהירים. 

נוסף לשמירה על עצמכם, המצב הזה ידידותי גם לכל מי שנמצא על ידכם. מכירים את זה שאתם רוצים להשתמש בסמארטפון לפני השינה מבלי להפריע לבן או בת הזוג שכבר נרדמו עם האור הבהיר שנפלט מהמכשיר? או לבדוק אם קיבלתם הודעה חדשה באמצע צפייה בסרט מבלי להטריד את יתר הצופים? המצב הכהה מותאם בדיוק למצבים כאלה. להבדיל ממצב הפחתת בהירות המסך, שהופך את הקריאה למאתגרת יותר ולא מצליח למנוע לחלוטין את ההפרעה שהמכשיר יוצר, ה-Dark Mode מאפשר לכם להמשיך את השימוש באופן רגיל ומי שנמצא על ידכם, אפילו לא ירגיש בכך.

סיבה חשובה נוספת למעבר למצב הכהה קשורה לכך שהוא חסכוני יותר בחיי הסוללה, משום שהוא מאריך אותם ומשפר את ביצועיה – בייחוד במסכי OLED. בגוגל לדוגמה, כבר אישרו שצריכת הסוללה אצל משתמשים ב-Dark Mode יורדת משמעותית בהשוואה למשתמשים במצב הרגיל, ואכן תוכלו למצוא את המצב הכהה גם בדפדפן גוגל כרום.

מי יכול ליהנות מהמצב הכהה?

כמו שכבר הזכרנו, המצב זמין בחלק מהמכשירים, והוצג כאחד מהחידושים המרכזיים במערכת ההפעלה iOS 13 של אפל. המשמעות היא שמשתמשים בעלי מערכת ההפעלה החדשה יכולים להחליף את הממשק הבהיר במכשיר שלהם בממשק כהה יותר, וליהנות ממערך גוונים כהה שמותאם להפחתת העומס על העיניים בייחוד בסביבה חשוכה.



את המצב הכהה תוכלו להפעיל מתוך מרכז הבקרה כך שיופעל במכשיר שלכם באופן קבוע (או עד שתגדירו אחרת), או להחליט להגדיר אותו כך שיופעל רק במועדים מסוימים בהתאם ללוח זמנים קבוע. מה שאומר שגם אם אתם רוצים להיעזר בו רק בלילה או לפני השינה, הוא כבר ימתין לכם בשעה המיועדת ולא תצטרכו להפעיל אותו בכל פעם מחדש. 

בדומה לגרסאות חדשות אחרות, גם מערכת ההפעלה החדשה מבית אפל עדיין מתמודדת עם מספר תקלות קלות, אבל אלה מטופלות באופן שוטף במסגרת עדכונים שמוציאה החברה. גם משתמשי מערכת ההפעלה אנדרואיד 10 יכולים להפעיל את המצב הכהה באמצעות שינוי הגדרות התצוגה שלהם, ונראה שמדובר במגמה שהולכת ומתרחבת.  

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי