נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

אימוג'ית מדוברת – מה שרציתם לדעת על אימוג'י ולא העזתם לשאול.

מי לא חווה את האימוג'יס? אתם שולחים טקסט במילים ומקבלים תשובה באימוג'י. הם הפכו למוסכמות, היום במקום לשלוח "אני אוהב אותך" מסתפקים פשוט בלב. אז איך הכל התחיל? יום האימוג'י הבינ"ל הוא הזדמנות מעולה לסקור את חייו.

מערכת פלאפון | 17/07/17 | 14:12 | זמן קריאה: 2 דקות

מהו בכלל אימוג'י? 
תמונה דיגיטלית קטנה או סמל, שנועדו לבטא רעיונות אלקטרוניים. בתחילה, האימוג'י היה מכוון לבטא רעיונות בתרבות היפנית,  למשל מסכת פנים, או פרח לבן ששימש לציון של שיעורי בית כמעולים, מאכלים היפניים מפורסמים כמו סושי, כדורי אורז, ועוד וכיום האימוג'י משמש גם את עולם הסלולר ואת עידן הרשתות החברתיות  וגם הפך לתעשייה של ממש שכוללת מוצרים נלווים עם פרצופי האימוג'י השונים, כריות, תיקים, מדבקות, תכשיטים, מצעים ועוד. 


האימוג'יס חלשו על עולם הדיגיטל והפכו לשפה אוניברסלית, מוסכמת ומובנת בכל העולם, לא משנה איזו שפת אם אתם דוברים, את שפת האימוג'יס  תבינו כי היא מזוהה עם הסמלים שמובנים לכל.  כמו כל שפה גם האימוג'יס משמשים לצורכי תקשורת על ידי העברת מסרים  ממוען לנמען. כל אדם שמכיר את הקולות, הסמלים והחוקים של שפה מסוימת יכול ליצור משפטים, שדרכם ניתן להעביר מידע לאנשים אחרים בעלי ידע דומה באותה השפה. על ידי כך היא יכולה לשמש גם ככלי חברתי ליצירה וחיזוק של קשרים בין-אישיים.



ההשלכות של האימוג'י 
חשוב להבין שכמו שיש כוח למילים הכתובות, כך גם ישנן השלכות  לאימוג'יס שיצרו שפה חדשה בעידן הדיגיטלי.  מקרה שקרה במדינתנו הקטנה, זוג ששלח אימוג'י שמפנייה במהלך משא ומתן לשכירת דירה והתחרטו שילמו פיצויים לבעלי הדירה. לדברי השופט, בעת המודרנית גם השימוש באימוג'י עשוי להיות משמעות שמרמזת על תום לב. בעל הדירה טען שלאחר שנשלח לו אימוג'י של שמפנייה הוא הסיר את המודעה מהאתר ולהבנתו הזוג התכוון לשכור ממנו את הדירה. העניין נידון בבית המשפט לתביעות קטנות בהרצליה וסוכם כי בני הזוג ישלמו לבעל הדירה 7,250 ₪ וכל זה בגלל אימוג'י של שמפנייה.



האימוג'י ומחאת הגי'נג'ים
ניכר כי חופש הביטוי העצמי נקשר גם הוא לאימוג'י ולכל אחד מאיתנו יש רצון לאימוג'י שישקף אותו שאיתו ניתן להזדהות. אם תשאלו אנשים, לכל אחד יש אימוג'י שאהוב עליו במיוחד והוא משתמש בו לעיתים תכופות ברשתות החברתיות, באפליקציות המסרים וכו'.  ומכאן נולדה מחאת הגינג'ים. עם השנים, האימוג'ים השונים הפכו למגוונים. במקום מאגר של ציורים צהובים ובסיסיים, משתמשים יכולים לבחור להשתמש במגוון של גווני עור ושיער מגדרים שונים, אם כי הג'ינג'ים נותרו מחוץ לתמונה, על אף העובדה שמדובר בכ-2% מאוכלוסיית העולם. 



 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי