נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

טעינה אלחוטית – כל מה שרציתם לדעת על אוכל אוויר

יש לוודא שהתקינה הקיימת בסמארטפון תואמת למטען, ממש כמו לבדוק שהחיבור של המטען תואם למכשיר רק בלי קבלים, שקעים ועוד דברים שנשמעים לנו כמו במאה ה19.

מערכת פלאפון | 06/02/18 | 11:31 | זמן קריאה: 2 דקות

כולנו חווינו את הפניקה הנוראית של להתעורר בבוקר ולקלוט שלא חיברנו את הטלפון שלנו בטעינה בלילה.  אז אחרי אין ספור קללות, ביקורת עצמית ואלפי פתרונות "יצרתיים" שחשבנו שיפתרו את הבעיה אנחנו מוצאים את עצמנו חסרי אונים מול סמראטפון ללא רוח חיים. גם הסמארטפון הכי משוכלל בעולם (ואנחנו ממש לא נכנסים עכשיו לוויכוח אם אייפון או גלקסי) לא עוזר לנו בחיים כשהוא כבוי. 
וגם אם נבטיח לעצמנו עשרות אלפי פעמיים שאין מצב שאנחנו נגיע למצב הזה שוב... טוב. כולנו היינו שם.
שוב.

אז אחרי שהודענו בבעיה- בואו נדבר על הפיתרון.
טעינה אלחוטית: מה למה ולמי. 

מה?

בגדול, טעינה אלחוטית היא טכנולוגיה המאפשרת להעביר אנרגיה חשמלית ממטען חשמלי כלשהו לסוללה חשמלית נטענת תוך שימוש בהשראה אלקטרומגנטית. או במילים אחרות טעינה אלחוטית לא דורשת מגע ממשי בין המטען לסוללה, אלא הטעינה מתרחשת "מהאוויר". הצורך היה קיים כבר שנים וזה היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שהטכנולוגיה תגיע. בהרבה  מהסמארפטונים המתקדמים כבר תומכים בתקן טעינה אלחוטית. יש סוגים שונים של תקנים ולכן חשוב לוודא שהתקינה הקיימת בסמארטפון תואמת את התקינה בה עובד המטען, ממש כמו לבדוק שהחיבור של המטען תואם למכשיר רק בלי קבלים, שקעים ועוד דברים שנשמעים לנו כמו במאה ה19. גם במטענים האלחוטיים כמו בכל המטענים, יש מטענים "מקוריים" של חברות הסמארטפון שברוב המקרים יהיו איכותיים יותר ו"בריאים" יותר לסמארטפון שלכם ממטענים פשוטים יותר או שסבתא הייתה קוראת לזה: קונים בזול ומשלמים ביוקר.



למה?

טעינה אלחוטית כמו כל טכנולוגיה שקיימת כיום יש לה יתרונות ויש לה חסרונות. היכולת להשתחרר מהקבלים ומהחיבורים היא לגמרי יתרון זה סתם מסורבל ומכביד. בנוסף על כך הבלאי של המטענים האלחוטיים הוא איטי יותר מכיוון שאין משהו שמפריע לתיווך בין הסוללה למטען. אך בפני הטעינה האלחוטית עומד חיסרון ברור והוא מהירות הטעינה. אומנם עובדים כדי לשפר את זה ואנחנו מאמינים שבשנים הבאות הטכנולוגיה הזו תשתפר פלאים ותשווה את עצמה אם לא תתעלה על המהירות של המטענים הנייחים, אבל אנחנו עדיין לא שם. משך ההטענה בטעינה אלחוטית תלוי במרחק בין נקודת ההטענה במכשיר לנקודת ההטענה במטען.

למי? 

כרגע לא בכל הסמארטפונים המוכרים לנו קיימת אפשרות של טעינה אלחוטית והשימוש בטכנולוגיה עוד לא נפוץ מאוד בישראל אך כמו כל חדירה של טכנולוגיה חדשה בהתחלה יתחילו בודדים להשתמש בה עד שהיא תיהיה כ"כ נפוצה שנישכח מה היה קודם... 

 
תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי